Problem mit Backup/Restore beim Presonus 32R

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Problem mit Backup/Restore beim Presonus 32R. Backup problemlos, aber beim Restore erhalte ich die Meldung
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Ich habe alles versucht, aber kriege keinen korrekten Restore hin. Was ist das Problem ?
 
 
Wenn man schon zwei Foren bedient, dann kann man auch gleich die selben Inhalte da wie dort schreiben:
Ich habe mit Universal Control immer nur Schleuder gehabt, bei verschiedensten Presonus Pulten, Softwareständen und Betriebssystemen.

Manchmal hat geholfen 1-3 Softwarestände von UC zurück zu gehen und mit den Bugs zu leben.
solche Links kann man dann auch sein lassen. Kreuzverweise dieser Art sind komplett sinnbefreit.
 
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Danke für den 'freundlichen' Hinweis, dass die zwei Foren zusammengehören. Muss man das wissen ?
BTW: mein Problem ist dadurch nicht gelöst !
 
Nein, die gehören nicht zusammen. Und entgegen der Aussage von Mfk0815 gehört es zum guten Ton, darauf hinzuweisen dass man die Diskussion parallel in anderen Foren führt.
Das verhindert Redundanz und am Ende jede Menge Zeit, die von hilfsbereiten Menschen aufgebracht wird. Das nennt man Netiquette, stirbt aber scheinbar langsam aus.

Zu deinem Problem, Presonus ist was Software angeht, vor allem Bug-Fixing, extrem schwach aufgestellt. Da kanst du nur probieren oder hast halt Pech gehabt. Ich lasse schon seit Jahren die Finger von Presonus Zeugs...
 
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Problem mit Backup/Restore beim Presonus 32R. Backup problemlos, aber beim Restore erhalte ich die Meldung Anhang anzeigen 999985
Ich habe alles versucht, aber kriege keinen korrekten Restore hin. Was ist das Problem ?

Hast Du es schon im Supportforum von Presonus versucht? https://support.presonus.com/hc/en-us/
Die Webseite von Presonus ist zwar mehrsprachig, aber ich würde das Forum immer auf Englisch nutzen, damit hat man üblicherweise die besten Chancen, etwas zu finden.

Ist das Backup neu oder schon älter? Wurde es also ggf. unter einer älteren Firmware-Version angefertigt? Und was passiert, wenn Du den Hinweis befolgst und den Mixer aus- und wieder anschaltest?

Ich habe spasseshalber mal ChatGPT befragt, hier meine Unterhaltung mit dem Bot:

Question: digital mixer Presonus 32R, error message when doing a restore: turn your mixer off and back on to change your legacy scenes into the new project format

ChatGPT said:​

you’re on a PreSonus StudioLive 32R. That message is normal when restoring older backups into newer UC Surface / StudioLive firmware, because PreSonus changed the file structure a while back:



What’s going on​

  • Older firmware (pre-v2.0) used a Scene-based system.
  • Newer firmware (v2.0 and later) uses a Projects → Scenes → Presets hierarchy.
  • When you try to restore an “old” backup into the new firmware, the mixer recognizes it as legacy data and says:
    “Turn your mixer off and back on to change your legacy scenes into the new project format.”
That’s the mixer telling you: I’ll import these, but I need a reboot to complete the conversion.



What to do​

  1. Allow the restore to complete.
  2. Power-cycle the mixer (turn it off and back on).
  3. On restart, the StudioLive 32R will automatically convert your old legacy scenes into the new Project/Scene format.
  4. Save the new versions — once converted, re-save them as Projects/Scenes in UC Surface so you won’t get this message again.



If you still have issues​

  • Make sure your StudioLive 32R is on the latest firmware (check via UC Surface or PreSonus’ website).
  • If a backup file doesn’t load correctly, try restoring it first into Universal Control (UC Surface) on your computer/tablet, then push it to the mixer.
  • In rare cases, really old backups may not convert cleanly — in that case, you may need to rebuild some settings manually and then save them in the new format.



✅ Bottom line:
The error isn’t a failure, it’s just a reminder. Simply reboot after restore, and your legacy scenes will be converted.



Do you want me to also give you a step-by-step on updating the 32R firmware and restoring backups via UC Surface, so everything’s fully up to date?

You said:​

yes, but this backup was just taken on this machine, so it is the same format

ChatGPT said:​

Thanks, that detail helps a lot 👍
If the backup was made on the same StudioLive 32R (same firmware generation) and you’re still getting the “turn your mixer off and back on to change your legacy scenes into the new project format” message, then something else is going on.
Here are the likely causes and fixes:



Possible Causes​

  1. Backup contains “old-format” scenes internally
    • Even though the backup was made recently, if the scenes themselves were originally created before you updated firmware, they may still carry the old structure.
    • When you restore, the mixer detects that and insists on a reboot.
  2. Firmware/UC Surface mismatch
    • If your 32R firmware and your UC Surface software aren’t the same version, you can get strange restore/scene conversion messages.
  3. Glitch in the backup file
    • Sometimes the backup file flags content incorrectly, even if it was just created.



Steps to Fix​

  1. Check firmware and software versions
    • On the 32R: go to System → Firmware and note the version.
    • On your computer/tablet: check UC Surface version.
    • ✅ They must match exactly (e.g., both 4.2.0.77473).
  2. Do the reboot once
    • After the restore, power-cycle the mixer (even if you think it shouldn’t be needed).
    • See if the message disappears on subsequent restores.
  3. Save scenes/projects fresh
    • Load the restored show/project.
    • Re-save it on the mixer in the current format (Projects → Save As).
    • Then make a new backup.
    • That ensures the new backup is 100% in current format and won’t trigger the message again.
  4. If problem persists
    • Try restoring to another computer/tablet in UC Surface, then push the project to the mixer.
    • If the backup still thinks it has legacy scenes, it may be a bug — in which case factory reset + reimport could clear it.



👉 Question for you: Do you know what firmware version your 32R is currently running? That’ll tell me whether this is just a version mismatch or if you’ve hit a known quirk in the 32R backup/restore system.
 
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Und entgegen der Aussage von @Mfk0815 gehört es zum guten Ton, darauf hinzuweisen dass man die Diskussion parallel in anderen Foren führt.
Nein, tut es nicht. Ich persönlich find's einfach nur nervig, wenn jemand einen Link in ein Fremdforum hinklatscht, zumal vermutlich nur die wenigsten User parallel unterwegs sind.
 
Danke für den 'freundlichen' Hinweis, dass die zwei Foren zusammengehören.
Die beiden Foren gehören nicht zusammen, im Gegenteil. Aber das ist eine andere Geschichte. Erwähnenswert ist es aber allemal, dass man seine Frage breit verstreut. Zumal die Presonus Pulte ja nicht soo weit verbreitet sind. Wobei sicherlich bei solchen Fragen das Hersteller Forum die beste Option wäre.
Und nur um das klar zu stellen, meine Anmerkung bezog sich auf den kommentarlosen Link in ein Fremdforum. Das riecht immer sehr seltsam.
Aber lassen wir das. Hat der Hinweis von @mix4munich weiter geholfen? Wenn nein, direkt Presonus kontaktieren und die sollen mit einer Lösung raus rücken.
 

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