New Firmware 3.11

  • Ersteller tombulli
  • Erstellt am
tombulli
tombulli
HCA Digitalmixer
HCA
HFU
Zuletzt hier
16.04.24
Registriert
08.06.04
Beiträge
4.585
Kekse
18.200
Ort
Golling an der Salzach
NEW FIRMWARE!!
Midas M32 Firmware
Version 3.11 - (02 April 2019)
The M32 Firmware Update V 3.11 features performance enhancements to the Midas M32
operating system.
The Version 3.11 firmware adds support for these new optional expansion cards:
• Klark Teknik DN32-LIVE (included in M32-LIVE and M32R-LIVE mixers)
• Klark Teknik DN32-WSG (optional expansion card) for direct access to SoundGrid processing
networks, featuring 32 channels of lowest latency audio in- and output over IP networks.
Please refer to waves.com for all plugin, software and hardware products offered by WAVES
X-TOUCH remote control is improved and the HA remote control startup issue is fixed. Firmware 3.11
also enables transmission of channel colour and name info via AES50.
Midas is constantly adding new features and making enhancements to this extremely stable
operating system, so that you always experience the best possible performance from your M32.
Visit midasconsoles.com and check for updates regularly.
Note: It is recommended that you backup all data (export Show and Libraries to USB) before updating,
as a firmware upgrade may erase data currently stored on your M32. Please be aware that firmware
3.09 is required for our new M32-Edit 3.2 on PC / Mac / Linux computers, preferably in wired networks.
Connect the M32 to a Wifi router for controlling it wirelessly with M32-Mix 3.1 or higher on Apple iPad
(min. iOS 9), or with X/M32-Mixingstation for Android (min. 4.0).
Enhancements:
• Behringer X-TOUCH pressing REC starts 2-channel usb recorder correctly
• Behringer X-TOUCH send to stereo bus pan can now be reset by pressing the pan encoder
• Headamp remote startup bugfix
New features:
• Support for Klark Teknik DN32-WSG and DN32-LIVE cards
 
Eigenschaft
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Gefällt mir
Reaktionen: 1 Benutzer
Installiert auf meiner M32R und läuft.
Wie schon in FB geschrieben bin ich auf die DN32 - WSG Karte gespannt ob die wirklich von Klark kommt oder es doch wieder ne Waves entwicklung ist ..
 
Gibt es aktuelle Erkenntnisse zur Nutzung von V3.11 auf den X32 Pulten? Probleme? Bugs?
 
Bei mir lief zwei tage am stück jeweils für 3-4 std im loop das pult als virtueller soundcheckt mit meinem waves server ( zum testen ob alles passt) hab die 3.11 drauf und gab keine probleme bisher
 
Da ich das X 32 Pult und die Rackversion habe, ist es auch kompatibel mit der Rackversion ?
Weil auf der Behringer Seite wird momentan die Firmware nicht angezeigt.
Danke Hebue
 
ja, ALLE X/M32-Geräte bekommen dieselbe FW. Du kannst auch problemlos die "M32-FW" auf ein X32 laden und umgekehrt, die coref ist EXAKT dieselbe = auch das Logo bleibt richtig, denn das ist nicht Bestandteil der FW, so ist auf meinem X32 die FW vom M32 geladen.

2019-04-11 05.41.00.jpg
 
Danke super Forum
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 1 Benutzer

Ähnliche Themen


Unser weiteres Online-Angebot:
Bassic.de · Deejayforum.de · Sequencer.de · Clavio.de · Guitarworld.de · Recording.de

Musiker-Board Logo
Zurück
Oben