Line6 Helix LT User Thread

Der Toe Swtich des Pedals ist aber recht schwerfällig und es gab in der Vergangenheit gehäuft Fälle in denen das Gehäuse einriss, wenn man viel Kraft benötigt um diesen auszulösen. - Line6 behebt das aber anstandslos.
 
Danke!
Das mit dem Bier verkraftet wohl kaum ein Pedal...
 
Das Problem mit dem Pedal war in früheren LT Baureihen, in den letzten nicht mehr. Und wenn es doch kaputt geht, tauscht Line6 es sofort aus und schickt Dir ein neues LT. Ich hab ein LT und das ist absolut robust und uneingeschränkt bühnentauglich.
 
Ich benutze das Pedal zwar und es geht für Wah, Volume und Effektparametersteuerung in Ordnung, aber es gibt auch bessere. Ich finde es ok – nicht mehr und nicht weniger. Den Vergleich zum "großen" Helix habe ich leider nicht.

Bei meinem ersten Helix LT hat das Pedal irgendwann angefangen, zu quietschen und ließ sich auch nicht mehr flüssig bewegen. Das lag aber daran, dass ich es nach dem Kauf nicht gelockert habe. Der Support hat mir geschrieben, dass die Pedal ab Werk für den Transport eher fest gezogen werden, damit sie sich nicht aus Versehen lockern oder so. Man sollte nach dem Kauf dann den Widerstand etwas lockern. Wegen eines anderen Defektes hab ich dieses Jahr ein Austauschgerät bekommen. Da fand ich es nicht so einfach, den richtigen Punkt einzustellen. Aber seitdem läuft es bei mir absolut sorglos und wirklich fehlen tut mir nichts.

Fazit: Es ist kein Ernie Ball und auch kein Dunlop Wah, aber es ist ein funktionaler Kompromiss und mir ist es die Mühe nicht wert, zu Aufritten mehr Pedale mitzunehmen. ;)
 
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Danke! Dann mach ich mir wegen des Pedals umsonst Sorgen. Das Gehäuse an sich ist aus anderem Material, aber das sollte, so wie ich das lese, auch ok sein.
 
Bei meinem ersten Helix LT hat das Pedal irgendwann angefangen, zu quietschen und ließ sich auch nicht mehr flüssig bewegen. Das lag aber daran, dass ich es nach dem Kauf nicht gelockert habe. Der Support hat mir geschrieben, dass die Pedal ab Werk für den Transport eher fest gezogen werden, damit sie sich nicht aus Versehen lockern oder so. Man sollte nach dem Kauf dann den Widerstand etwas lockern.

Muss ich mir mal anschauen, ich hab da auch nix geändert out-of-the-box. Etwas weicher könnte das schon sein!

Irgendwas zum Pedal? Wenn man (wie ich) sich kreuz und quer durch das Netz liest und Erfahrungen sucht, dann gibt es, vor allem in verschiedenen US Foren, ein paar Stimmen, die irgendwas zum Pedal loslassen, zum Unterschied vom Stahl- vs. Alugehäuse, aber so richtig mit Infos oder Erfahrungen kommen die auch nicht ums Eck..

Ich empfinde das LT genauso robust wie das AX8, das unser Gitarrist benutzt. Der Überroll-Bügel wäre noch nett gewesen, aber das ist Meckern auf hohem Niveau. :p

An sich ist das LT ziemlich wertig und wuchtig, ich glaube dass schon einiges an Malträtieren nötig wäre um da Schaden zu produzieren.
 
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Danke!
 
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Helix LT - Nummerierung der Fußschalter

Hi liebe Leute,
jetzt hab ich mir gerade einen nagelneuen Helix LT zugelegt. Leider ist mir beim Firmware-Update (es war noch kein 2.92 darauf) der Windows-Rechner abgestürzt. Um den Helix per Fußschalter wieder in einen Zugänglichen Modus zu schalten gibt es auf der Line6 Seite sogar eine Beschreibung. Leider sind die Beschreiber so richtig sau-klug gewesen: "perform a factory reset by holding footswitches 9+10"

Dabei haben die sich günstigerweise nicht an ihre eigene Nomenklatur gehalten, was die Bezeichnung der Fußschalter betrifft. Oder ich bin selber bescheuert... Jedenfalls finde ich auf der Abbildung keinen "Fußschalter 9" Und auch keinen "Fußschalter 10"...

Kann mir hier jemand weiter helfen?
herzlichen Dank! ;-)

NoNumbersButLetters.PNG
 
Ich habe den Helix, da wird der MODE Taster als 6 bezeichnet. Davon ausgehend würde ich tippen, obere Reihe 1-6, untere Reihe 7 -12.

Grüße

Gaddy
 
richtig, so ist auch die Nummerierung der footswitches bei der Zuweisung zu den Blöcken (Effekte, Amps usw.) bei Helix Edit
 
Ich habe den Helix, da wird der MODE Taster als 6 bezeichnet. Davon ausgehend würde ich tippen, obere Reihe 1-6, untere Reihe 7 -12.

Grüße

Gaddy

richtig, so ist auch die Nummerierung der footswitches bei der Zuweisung zu den Blöcken (Effekte, Amps usw.) bei Helix Edit
Hi liebe Leute,
vielen Dank für die Info. Ich hab es inzwischen auch experimentell rausgefunden...
...ich fand das nur so bescheue.... dass die sich nicht an ihre eigene Bezeichnung halten können... ziemlich unsinniger Aufwand, das könnte man klarer Beschreiben ;-)
 
...ich fand das nur so bescheue.... dass die sich nicht an ihre eigene Bezeichnung halten können... ziemlich unsinniger Aufwand, das könnte man klarer Beschreiben ;-)
Da bist du ein wenig vorschnell mit deinem Urteil ;) Die Grafik, die du angefügt hast, hat nichts mit der Nummerierung der Fußschalter zu tun. Das dient ja nur der Übersicht, wo welche Bedienelemente so zu finden sind. Ich mach mir jetzt nicht die Mühe, nachzuschauen, wo ich das damals im Handbuch gefunden habe, aber die Fußschalter sind ganz einfach von links nach rechts durchnummeriert: oben 1 bis 6, unten 7 bis 12. Diese Bezeichnungsweise wird im Handbuch konsequent eingehalten.

Ich hatte beim Update auf 2.92 (oder war’s 2.9?) genau die schlimmen Probleme, vor denen man da Angst haben musste, und dachte zwischendurch schon, ich hätte mein Helix gebrickt. Der Factory Reset hat damals bei mir auch nicht funktioniert. Auf der Website von Line 6 war nichts dazu zu finden und der Support hatte sich nach mehr als einem Tag noch nicht gemeldet... hab dann ein Youtube-Video von einem alten Mann gefunden, der mir aus der Patsche helfen konnte. :D DAS fand ich ärgerlich.
 
Ich mach mir jetzt nicht die Mühe, nachzuschauen, wo ich das damals im Handbuch gefunden habe,
eeehm, dann mach ich mir mal die Mühe ;-)

Es ist im Handbuch nirgends zu finden. Zumindest nicht klar aufgelistet oder abgebildet.
Allenfalls deduktiv kann man sich diese Informationen an verschiedensten Stellen zusammendenken, nämlich dort, wo im Handbuch (z.B. beim Looper - S. 13) Aussagen zu finden sind wie: "Halten Sie Fußtaster 6 (MODE) zwei Sekunden gedrückt" und man dazu eine Abbildung hat, aus der man dann schließen kann, welcher Schalter gemeint ist.

Oder auf S. 14 oben: "Die Fußtaster 1-6 sind jetzt (...)".

Das finde ich - weiterhin - nicht so glücklich.

Schön, klar - und einfach - fände ich:
NumbersAndLetters.PNG


...aber davon abgesehen: wenn man ein Ticket aufmacht, dann reagieren die Line 6 Leute richtig fix und nett! ;-)
 
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sehr gut. Sende das mal als "Manual Change Request" an Line 6.
 
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Ab SOFORT NEU 3.0

https://line6.com/software/index.html?hardware=Helix LT&name=Flash Memory&os=All&submit_form=set


New Amps
Helix Floor, Helix Rack, Helix LT, Helix Native, HX Stomp
  • US Princess, based on* the Fender® Princeton Reverb
  • Das Benzin Mega, based on* the Mega channel of the Diezel VH4
  • Das Benzin Lead, based on* the Lead channel of the Diezel VH4
New Cabs
Helix Floor, Helix Rack, Helix LT, Helix Native, HX Stomp
  • 1x10 US Princess, based on* the Fender® Princeton Reverb cab
  • 1x12 US Princess, based on* the Fender® Princeton Reverb with a 12" Alnico Blue driver
New Effects
Helix Floor, Helix Rack, Helix LT, Helix Native, HX Effects, HX Stomp
  • Distortion > Horizon Drive (Mono, Stereo), based on* the Horizon Devices Precision Drive. Includes an extra Gate Range parameter that, when set to "Extended," drops the gate's threshold down to -90dB
  • Distortion > Swedish Chainsaw (Mono, Stereo), based on* the BOSS® HM-2 Heavy Metal Distortion (Made in Japan black label)
  • Distortion > Pocket Fuzz (Mono, Stereo), inspired by* the Jordan Boss Tone fuzz
  • Distortion > Bighorn Fuzz (Mono, Stereo), based on* the 1973 Electro-Harmonix® Ram's Head Big Muff Pi
  • Distortion > Ballistic Fuzz (Mono, Stereo), based on* the Euthymia ICBM fuzz
  • Dynamics > Horizon Gate (Mono, Stereo), based on* the Horizon Devices Precision Drive's gate circuit. Includes an extra Gate Range parameter that, when set to "Extended," drops the gate's threshold down to -90dB. Works best before an amp
  • EQ > Acoustic Sim (Mono, Stereo), based on* the BOSS® AC-2 Acoustic Simulator. Can be used alone or in conjunction with an acoustic IR
  • Modulation > Poly Detune (Mono), Line 6 Original
  • Delay > Poly Sustain (Mono), Line 6 Original
    1. Assign Poly Sustain to a stomp footswitch. By default, Poly Sustain appears bypassed.
    2. First play the note or chord you wish to sustain, and then press the footswitch (on) to sustain it indefinitely. Keep playing while the note or chord loops. TIP: Some players may find it easier to change the footswitch mode to Momentary; that way, the note or chord sustains only while you hold the switch on, much like the sustain pedal on a piano.
    3. Press the switch again (off) and the sustained note or chord fades out.
    • Interval—Sets the pitch of the sustained note or chord. TIP: This parameter is especially cool for creating massive drones to play over
    • Attack—Sets the speed at which the sustained note or chord fades in
    • Decay—Sets the speed at which the sustained note or chord fades out after bypassing the effect
    • Mod Freq—Sets the speed of the built in modulation
    • Mod Depth—Sets the depth of the built in modulation
    • FX Level—Sets the level of the sustained signal
    • RandDpth—Higher values increase the randomization of the section of audio being sustained, resulting in a more natural, but less predictable drone
    • RandSpeed—Controls how fast the randomization wanders. Setting both RndDpth and RndSpd to high values will result in a glitch fest (not that there's anything wrong with that)
    • Level—Controls the overall output level of the block
  • Delay > Glitch Delay (Mono, Stereo), Line 6 Original performance delay that lets you freely manipulate the repeats' behavior in real time
    • Time—Sets the delay time; press the knob to toggle between ms/sec and note values
    • Delay Div—Divides the delay time into smaller increments
    • Mix—Controls the wet/dry mix of the delay. When set to 0%, no delay is heard; when set to 100%, no dry signal is heard
    • Feedback—Controls the overall number of repeats heard for the entire sequence
    • SliceFdbk—Controls the number of repeats heard for individual slices. At higher values, you could call this "Super Chaotic Feedback"
    • Shuffle—Determines the likelihood of repeats shuffling/reordering
    • Octaves—Determines the likelihood of repeats playing back an octave higher or lower
    • Reverse—Determines the likelihood of repeats playing backwards
    • Seq Drift—Determines the likelihood of the entire sequence changing every time it loops around. When set to 0%, the same sequence loops forever. TIP: Assign this parameter to a footswitch set to toggle between a higher number and 0%. If you hear a random sequence you want to maintain, press the switch to set Seq Drift to 0%, and it'll repeat that way indefinitely
    • Smoothing—Higher values apply smoothing between slices and can give a synth-pad type quality, lower values maintain transients. Or set it just high enough to avoid pops and clicks
    • Trails—When on, delay repeats continue to ring out after the block is bypassed
  • Pitch/Synth > Poly Pitch (Mono), Line 6 Original
    • NOTE: Polyphonic pitch engines are designed for shifting complex chords with minimal artifacts, at the expense of latency (and our algorithms have lower latency than leading standalone poly pitch pedals). If you're looking to pitch individual notes (such as in a solo), monophonic pitchshifting is often preferred. See the Tracking parameter below for more information
    • IMPORTANT! 3.0's new poly models are extremely DSP-intensive. Some effects can eat up roughly a quarter of all available DSP on a Helix Floor, Rack, or LT or half (!!!) of all available DSP on HX Stomp or HX Effects. You also can't run more than one on the same path/DSP. Don't say we didn't warn you...
    • Interval—Sets the pitch of the effect in semitones
    • Cents—Sets the pitch of the effect in cents
    • ShiftTime—Determines how long it takes for the signal to ramp up or down to the set pitch when the block is enabled. Press the knob to toggle between ms/Sec and note/beat values. TIP: Want to hit the switch and have Poly Pitch dive bomb and land on the selected interval exactly one bar later? Press the knob to select note values and set ShiftTime to "1/1"
    • ShiftCurve—Determines the trajectory curve of the pitch shift over time. StartSlow values are concave (slower changes to start, speeding up toward the end); StartFast values are convex (the opposite). The default is "Linear"
    • ReturnTime—Determines how long it takes for the signal to return to normal pitch when the block is bypassed. Press the knob to toggle between ms/Sec and note/beat values
    • ReturnCurv—Determines the trajectory curve when returning to the original pitch. StartSlow values are concave (slower changes to start, speeding up toward the end); StartFast values are convex (the opposite)
    • Tracking—Determines how the poly pitch engine behaves. "X Fast" results in lower latency, ideal for faster lead lines. "X Stable" (the default) results in fewer artifacts when pitch shifting complex, sustained chords. "Fast" and "Stable" are somewhere in between. TIP: If you find yourself changing playing styles—say from fast lead lines to clean, open chords—you can assign this parameter to a footswitch (or snapshots) to optimize the balance between transparency and low latency
    • Auto EQ—Determines how much compensation EQ is applied to the shifted signal. If the effected signal sounds too harsh when pitched up (or dull when pitched down), adjust this setting to taste. When set to 0.0, no compensation is applied
    • Mix—Controls the wet/dry mix of the pitchshift
    • Level—Controls the overall output level of the block
  • Pitch/Synth > Poly Wham (Mono), Line 6 Original. Works equally well on guitar and bass, although you might want to tweak the Auto EQ parameter for your particular instrument. See Poly Pitch notes above for additional information
  • Pitch/Synth > Poly Capo (Mono), Line 6 Original. Simpler version of Poly Pitch when you just want to change keys. Works equally well on guitar and bass, although you might want to tweak the Auto EQ parameter for your particular instrument. See Poly Pitch notes above for additional information
  • Pitch/Synth > 12 String (Mono), Line 6 Original 12-string guitar emulation
  • Volume/Pan > Stereo Imager (Stereo), Line 6 Original
  • Looper > Shuffling Looper (Mono, Stereo), Line 6 Original. Part looper, part sampler, part inspiration generator, part performance instrument, the Shuffling Looper intelligently chops up your playing and gives you realtime control over reordering, octave shifting, reversing, and repeating. It's all immense fun (even on vocals, drums, and percussion), but you'll want to familiarize yourself with its controls. IMPORTANT: The Shuffling Looper does not currently respond to Command Center > HX Commands or per-function MIDI commands
  1. Add Looper > Shuffling Looper to a preset and assign it to a footswitch.
  2. Turn Knob 1 (Slices) to set the number of slices your loop will be chopped into. 8 slices is the default.
  3. Press the switch to begin recording. The LED lights red, indicating the loop is recording.
  4. At the end of your loop, press the switch. The LED lights green and the sliced loop sequence immediately plays.
  5. During playback, adjust the following knobs (or assign them to controllers, like expression pedals or snapshots):
    • Slices—Changes the number of slices your loop will be chopped into
    • SeqLength—Determines the number of slices in the sequence. This can be changed even after recording a loop
    • Shuffle—Determines the likelihood of slices shuffling/reordering. At 0%, the slices never shuffle; at 100%, they're constantly reshuffling
    • Octave—Determines the likelihood of slices playing back an octave higher or lower
    • Reverse—Determines the likelihood of slices playing backwards
    • Repeat—Determines the likelihood of slices repeating
    • Smoothing—Higher values apply smoothing between slices and can give a synth-pad type quality, lower values maintain transients. Or set it just high enough to avoid pops and clicks
    • Seq Drift—Determines the likelihood of the entire slice sequence changing every time it loops around. When set to 0.0, the same sequence repeats forever; when set to 10.0, the sequence changes completely every time it loops TIP: Assign this parameter to a footswitch set to toggle between a higher number and 0%. If you hear a random sequence you want to maintain, press the switch to set Seq Drift to 0%, and it'll repeat that way indefinitely
    • Playback—Sets the looper's playback level
    • Low Cut—Applies a low cut (or high pass) filter to the loop, letting you remove looper signal below a certain frequency
    • High Cut—Applies a high cut (or low pass) filter to the loop, letting you remove looper signal above a certain frequency
  6. Want to change it up? While the loop is playing, press the switch to randomize its slice sequence.
  7. Quickly double-press the switch. Playback/recording stops and the LED lights white, indicating a loop is in memory. Press again to restart.
  8. While the loop is playing or stopped, press and hold the switch. The recording is deleted and the LED lights dim white.
 
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Acoustic Sim und 12 String Sim gefallen mir beide. Würde damit nicht ins Studio gehen, aber für die Bühne solid.

Aber erst 12 String und DANN Acoustic klingt etwas unechter ;p

Der HOLD Effekt gefällt mir als Post-Rock-Ambient-Fan natürlich sehr!

Der Poly-Shift funktionierte beim kurzen Antesten ganz gut.

Favoriten, etc werde ich übers Wochenende alles einrichten. Allgemein sehr viel zum Testen :) Besonders auf Command Center und 8 Blöcke im Stomp bin ich auch gespannt. Aber im großen LT macht sich vieles schon sehr gut aus dem Update.
 
First play the note or chord you wish to sustain, and then press the footswitch (on) to sustain it indefinitely. Keep playing while the note or chord loops. TIP: Some players may find it easier to change the footswitch mode to Momentary; that way, the note or chord sustains only while you hold the switch on, much like the sustain pedal on a piano.
HAMMER HAMMER HAMMER!!!!!!! Ich wollte eigentlich die Tage mal hier reinposten, ob jemand einen Weg gefunden hat, diese Funktion des Boss DD-20 im Helix zu emulieren, weil ich den Effekt bei Heisskalt und The Intersphere total super finde.

Über Akustik-Simulatoren hab ich bisher immer eher die Nase gerümpft, aber anschauen werd ichs mir mal. Ansonsten bin ich gespannt auf die neuen Pitch-Shift-Funktionen.
 

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