[User-Thread] Bass 1951 bis 1996

... deswegen #MeToo...
Solche Mustangs gibt es - und hier schreibe ich nicht von Kunst, sondern Vergewaltigung...

Oder ein 1952er Precison Bass mit Basdass Bridge.
War 1980 vielleicht cool - dürfte aber unter dem Strich ca. 5000 Euro gekostet haben...?
 
ein "Basssammler" erzählt:



By Scott Malandrone


signalch.jpg
Patrick Dahlheimer has been bitten by a bug. It seems the Live bassist has become a vintage-instrument fanatic since recording the band's 1994 record, Throwing Copper. "Buying gear is one of the best parts of having a successful record," says Patrick. After selling a few million copies of Copper, Dahlheimer's collection rapidly grew. Here, Patrick gives us a rundown of his favorite instruments, as well as a look at the gear he's used in the studio and when Live plays … live.
Your switch from modern-sounding instruments to vintage collectibles has really changed your sound. At what point did you start buying them?
During the last tour, when I stumbled into a pawn shop in Jacksonville. They had a '62 P-Bass that was really interesting: the pink finish had worn away in spots, and I could see a sunburst underneath. It appeared to be a factory refinish, though--so I looked into it and found out that in 1962, Fender was spraying over the sunburst models and shipping them to the U.K.; the Shadows were huge at the time, and they all played pink Strats and Precisions. So I bought the bass and started playing it onstage. The sound was amazing; it was musical. The tone didn't depend on a battery or active electronics. It was a hunk of wood, and you had to make it work.
From there, I started going to pawn shops--and that's when the bug bit. I bought a '62 Lake Placid Blue P-Bass. Then I became friends with John Slog, who has quite the collection. He doesn't help my habit any! [Laughs.] He called me one day and said, "I've got this '62 mahogany-body P-Bass." I didn't believe him, so I had him send it to me. Once I played it, though, I had to have it. [Patrick's mahogany
Precision is pictured on the cover
.] Then I bought a couple of '70s Gibson Les Paul Signature basses. I'd seen people playin' 'em, but I'd always thought, What the hell can you do with a hollowbody bass? Then we did some shows with the Black Crowes, and Johnny Colt had one; it had the fattest low end I had ever heard. So I had to get one of those, too! [Laughs.] I bought a sunburst one, and I found out later they didn't make many of those. Most of them had a gold top. I did get a gold-top later on, but I've never seen another sunburst. My '63 Gibson T-Bird is cool, too.
Fender recently sent me one of its Relic '60s Jazz Basses, which looks like an old, worn, vintage model. It's nice, man. But why do they have to beat 'em up? [Laughs.] When they sent it to me, I kind of thought, Um, well, whatever … let's see how it sounds--but it sounds and plays great.
I have a Fender Custom Shop Shoreline Gold J with a curly-maple neck and rosewood fingerboard, too. And there's one other: a black '61 Jazz with a matching headstock. That was a good find. I use it onstage for the song "Iris."
How many basses have you collected?
Around 30. I just bought a Burgundy Mist '62 P-Bass that looks great and plays even better. And I have a mid-'60s Sonic Blue Jazz with a matching headstock that looks cool sitting in my den. There's also the sunburst '58 P-Bass I play on "Lakini's Juice," "I Alone," and "White, Discussion." It's beat like a dog, but it's got great tone. Actually, I'm trying to find another one. So, there, the word is out.

http://www.oocities.org/sunsetstrip/gala/3590/patrickd.htm
 
Service Zeit

Screenshot_2018-02-10-15-34-08.png
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 2 Benutzer
Huch, da kann ich mit (der Deutsche ist 10 Jahre älter als der Ami neben ihm, und der ist Bj. 72 :) )
upload_2018-2-10_15-49-40.png
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 4 Benutzer
Huch, da kann ich mit (der Deutsche ist 10 Jahre älter als der Ami neben ihm, und der ist Bj. 72 :) )
Anhang anzeigen 609876

Da hast Du ja zwei richtig edle Stücke am Haken. :great:


Ich kämpfe mich gerade durch 50 Jahre alte Aktiv Elektronik.
Ich vermute, Höfner hat Ende der 60er Jahre ebenfalls - zumindest musikalisch - an der Mondlandung gearbeitet.

Screenshot_2018-02-10-16-22-48.png
Screenshot_2018-02-10-16-22-54.png
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 2 Benutzer
Mondlandung ?

Glaub ich nicht, sonst hätte Paulchen keinen Höfner erworben :)

BTW, die geballte Elektronik bei Apollo 11 mach den Bruchteil eines modernen Smartphones aus.
Aber wer will schon ein Smartphone im Bass ?

Ich mach die Geige nicht auf, solange sie noch eine Ton von sich gibt.
 
Ich kämpfe mich gerade durch 50 Jahre alte Aktiv Elektronik.
Beim Austausch der Buchse am 500/8 hat mein Gitarrenbauer auch geflucht, eine Stereobuchse reicht da nämlich nicht.. Nachdem er keine passende gefunden hat, hat er die Elektronik "auf normal" umgelötet, jetzt klappt alles.
 
Beim Austausch der Buchse am 500/8 hat mein Gitarrenbauer auch geflucht, eine Stereobuchse reicht da nämlich nicht.. Nachdem er keine passende gefunden hat, hat er die Elektronik "auf normal" umgelötet, jetzt klappt alles.

Meinen 500/8 spiele ich ohnehin nur passiv. ;)
 
Die Höfner Bässe sind im Verhältnis zu Fender Bässen wie aufwändig gebaute, antiquarische Küchenanrichten aus feinen Hölzern zu schlichten Einbauküchen. ;)
Überwiegend mag ich es schlicht und unkompliziert und greife zu den Fender Bässen, ich koche auch lieber in der Einbauküche aber manchmal brauche ich das Besondere, handwerklich hochwertige zwischen den Fingern. ;)

Screenshot_2018-02-10-18-22-15.png



In diesem Fall ist es auch deutlich günstiger Bassist zu sein, denn Gibson Byrdland oder Golden Höfner wären wohl unbezahlbar. ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Gefällt mir
Reaktionen: 2 Benutzer
Miss Sumner mit ihrer neuen Band und ihrem alten Bass:



Wie sie wohl ihre Brücke einstellt? Wenn ich so mit dem Plektrum spiele, kratzt die Madenschraube schon erheblich am Handballen. :(
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 2 Benutzer
Ist aber der falsche Thread für den Bass.
 
Wenn ich Qualität fühle beeinflusst das mein Spiel. ;)

Screenshot_2018-02-26-19-05-24.png
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: 1 Benutzer
So, I saw Eliot play last night in NYC and she and her band were really great!
I spoke with her briefly about her bass and she confirmed it was a Fender custom shop.

https://www.talkbass.com/threads/stings-daughter-eliot-sumner.1166603/page-9

Das ist der Bass mit dem Sting nicht warm wurde.
Ach, und ich dachte, das wäre sein '55er, der "Ersatzbass". ;)
CS hin oder her, Eliot macht gute Musik damit. Erinnert mich an den (Dark-)Waverock, den ich früher selbst ein Zeit lang gespielt habe.
 
Gerade gefunden. Schöne Sammlung eines Kollegen bei BassChat.co.uk. Sollte Moulin's Herz zum Hüpfen bringen... ;)

In order: 59 Kay 5965, 59 Dallas Tuxedo, '63 Jolana Basora, '65 Kay 5920 'Speed Demon', '65 Hofner President, '65 Kay 5961 'Value Leader', '65 Harmony H-22

5a9697786fec6_7basses.jpg.b9b8eb96236b6169b56be592e4278699.jpg
 
Gerade gefunden. Schöne Sammlung eines Kollegen bei BassChat.co.uk. Sollte Moulin's Herz zum Hüpfen bringen... ;)



5a9697786fec6_7basses.jpg.b9b8eb96236b6169b56be592e4278699.jpg

Ja ich mag die Dinger absolut, wobei die Qualität des Höfner zu den anderen Herstellern noch mal deutlich abhebt.
Von Key bekommt man in Deutschland sehr schlecht Bässe. Banjos ab und zu.
Den vierten von links würde ich allein wegen der Kopfplatte nehmen. ;)
 
Hässlich wie die Nacht. :D
 

Ähnliche Themen


Unser weiteres Online-Angebot:
Bassic.de · Deejayforum.de · Sequencer.de · Clavio.de · Guitarworld.de · Recording.de

Musiker-Board Logo
Zurück
Oben