NAMM- und Musikmesse-Spekulationsthread 2015

  • Ersteller Martman
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...musikalisch gefällt mir besonders die Stelle ab 0:26... :ugly:
Ja, aber Orchestral Expansion Board for Timbre Wolf kostet leider nochmal 1000 €. :D

Andererseits: JD-Xi und Timbre Wolf kosten beide das Gleiche, allerdings hat der JD-Xi bloß eine analoge Stimme (ok, mit Sub), und der Timbre Wolf ganze vier! :cheer:
 
Vermutlich geht er einen ähnlichen Weg wie der M-Audio Venom und wird früher oder später für $199 und darunter verramscht.

Keine schlechte Analyse, Herr Kollege! ...allzu praxisfern dürfte dieses Szenario wohl nicht sein.

:great:
--- Beiträge wurden zusammengefasst ---
allerdings hat der JD-Xi bloß eine analoge Stimme (ok, mit Sub), und der Timbre Wolf ganze vier

Ich glaube ja kaum, dass ich das wirklich sage, aber: Die PCM-Pads und Strings aus dem Jay-Dixie schlagen die vier analogen Stimmen des Timbre Wolf - nicht nur von der Polyphonie her.

Zur Verdeutlichung:
Was nützt ein Pad-Sound, wenn du keine Modulationen hast? ...das Pad also quasi statisch ist?
Der Timbre Wolf hat keine LFO's ....keine Pulsbreitenmodulation ...anscheinend noch nicht mal eine gescheite Hüllkurve.

Eine Effektsektion mit einem breiten Stereo-Chorus könnte helfen ...aber auch die hat man nicht eingebaut.

:facepalm1:
 
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Aua, die NAMM Demo vom Timbre Wolf...soll man da Mitleid haben oder sich einfach nur mitschämen? Furchtbar. Ich verstehe auch das Konzept überhaupt nicht. Es fehlen sowohl für Monophone als auch fur polyphone Sounds essentielle Features. Was soll man mit diesem Gerät anfangen. Für 500€?!?
 
Zuletzt bearbeitet:
Was nützt ein Pad-Sound, wenn du keine Modulationen hast?
Timbre Wolf ist nicht für Pads. Das ist ein polyphoner Bass-Synthesizer. :w00t: Siehe Video oben - das zweite. Da erklärt Daniel Gill den Sinn hinter dem Timbre Wolf. :hat:
 
Der kann aber dann auch was.
 
Siehe Video oben - das zweite. Da erklärt Daniel Gill den Sinn hinter dem Timbre Wolf.

Besonder witzig war die Stelle, gerade als er das Wort "Prototype" erwähnte:
Die Menge klatscht, das Licht geht aus ...gäbe es da wirklich den Zusammenhang... ich würde mich wegschmeissen vor Lachen!

:D
 
Ja, schon wieder ist für AKAI das Licht ausgegangen. :evil:
 
Der Elka Synthex kommt 2015 wieder. Dürfte das erste Produkt der Elka/GEM reunion werden.

Jawohl, Kollege Baustein - da waren sie einer heissen Fährte auf der Spur! :great:

Jetzt ist es laut 'matrixsynth.com' ganz offiziell:



They’re Bringing Synthex Back


elka-synthex-e1428082544359-640x317.jpg


Finnish keyboard and pro audio products manufacturer Generalmusic – which announced plans earlier this year to reintroduce its ‘legendary brands’ GEM, LEM and ELKA – has gone live with a new site, dedicated to Elka. No details are available on the site yet. Instead, the site is focused primarily on gathering email addresses to gauge interest
Here’s what they have to say on the new site:

in 2015, we want to bring back the legendary Elka Synthex synthesizer. If you love the Elka and want to see it make a comeback, sign up and be a part of something exciting.
There are some things that are too good to be forgotten – and the Elka Synthex is one of them. Be a part of its return this year.

The Elka Synthex and its unmistakable sound are loved and used by some of the greatest musicians of the 20th century. Be a part of its return this year.

The Elka Synthex synthesizers will be made with selected original vintage parts in Salo, Finland. And now you can be a part of its return.
The Elka Synex is an 8-voice polysynth, manufactured from 1981-1984. It offers 2 oscillators per voice, multimode filter and a 4-track sequencer.


:hat:
 
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ich glaube ihm kein Wort......


...da tust du auch gut daran!

Spasseshalber mach' dir doch ein pdf von der Seite - wenn das richtige NS3 dann tatsächlich irgendwann mal kommt, kannst du sehen, wie falsch er lag! ;)


Der Listenpreis des Nord Stage 3 mit 88er Tastatur soll dann ab März 2015 – frühester Auslieferungstermin – bei 4150,- Euro liegen.

Ah ja...interessant! - Welches Datum ist heute? :whistle: :claphands:
 
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Diese "Lecker Nudelsalat"-Band-Seite ist ein sehr gutes Beispiel dafür, wie man seine eigene Homepage mit wirklich exzessivem SEO (siehe diese fragwürdige Nord-Unterseite, oder auch das Gefasel über iPad, Behringer X32 und Fender-Gitarren) zwar in Google gut platzieren, dafür allerdings möglichst kundenunfreunlich gestalten kann... :rolleyes: Ich verlinke den Kram jetzt mal nicht, denn genau damit hätten sie ihr Ziel schließlich erreicht... :tongue:

Viele Grüße und einen schönen Ostersonntag, :)

Jo
 
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Logisch wäre ein System 1 befreit von diesem...Ding...das sich Tastatur schimpft und angeblich sollen ja Integra Module kommen. Sind das die Dinger ganz bei ihnen mit den jeweils zwei fetten Knobs? Sehe aber kleinsterlei Display...
K1000 à la Roland? Eine Kiste für Pianos, eine für Streicher, eine für Katzendarm™...

Oder wahlweise die Rückkehr des M-xx1-Konzepts: Expansion Boards mit Rackohren. Wo E-mu auch schon sowas nicht mehr baut, könnte das wieder interessant werden.

Sowas in der Art von Native Instruments als leerer Blanko-Expander zum Befüllen mit Kontakt-Libraries...

Der Elka Synthex kommt 2015 wieder. Dürfte das erste Produkt der Elka/GEM reunion werden.
Du bist gemein.

Den Preis von $499 werden die mit einer derart negativen Reaktion nie im Leben halten können.
Bitte, für den Preis krieg ich 'n gebrauchten Tetr4. Einen JX-8P sowieso, und der hat 2 Stimmen mehr und ein Keyboard.

Ich glaub, ich muß nicht erst erwähnen, daß mich der Rhythm Wolf schon abgetörnt hat, wie mich lange kein Gerät mehr abgetörnt hat.

Zwei von denen = einen PARVA...
Oder so. Ich glaub ja sowieso, daß du hier der erste sein, wirst, der den hat. Oder darauf wartest, daß ich den Early Adopter mach.

They’re Bringing Synthex Back


elka-synthex-e1428082544359-640x317.jpg
Wie, das ist doch wahr?


Martman
 
Wurde auf Facebook vom Karasek als "offiziell" bestätigt.
 
Wo ist der Haken? 20% kleiner? 30% kleiner? 40% teurer als der Andromeda?

Das MUSS einen Haken haben!


Martman
 
Diese "selected original vintage parts" werden wahrscheinlich auch in Finnland nicht im Überfluss herumliegen.

Grüsse,
synthos
 
Ein offizielles Clavia-Demo zum Nord Electro 5


In this official demo video, Erik "Errka" Peterson runs us through some of the unit's key features, including Control Pedal use, Set List, Split & Layer and the Principal Pipe Organ model.





:hat:
 
Ein paar weitere Vorab-Neuheiten der Musikmesse:
(via Synthtopia)



Roland AIRA Modular System Coming To Musikmesse 2015

roland-aira-modular.jpg



Ahead of Musikmesse 2015 – Frankfurt’s international music technology fair, being held next week – Roland is teasing what appears to be a modular AIRA system.
No details have been announced yet – only the teaser, ‘Start Patching’.

roland-aira-modular-system-e1428499566818-640x382.jpg



The top half of the Roland Aira Modular System teaser image shows some similarity to the Aira System-1. And the bottom half of the image looks like four additional modules.
At this point, though, it’s not clear whether the new synth will have similar architecture to the System-1, or if the new Modular System just shares some styling similarities.
We’ll have full details on the new Roland AIRA Modular System when they are available. In the meantime – check out the teaser image and let us know what you think!




Korg Intros Havian 30 Digital Ensemble Piano At Musikmesse 2015


korg-havian-30-digital-piano.jpg



At Musikmesse 2015, being held April 15-18 in Frankfurt, Germany, Korg is introducing the Havian 30 Digital Ensemble Piano.
The Havian 30 provides classic grand, upright and electric piano sounds, plus a collection of additional musical instrument sounds.




The Korg Havian 30 88-Note Digital Ensemble Piano
The Korg Havian 30 88-Note Digital Ensemble Piano features sounds ranging from a classic grand piano to honky-tonk, as well as an extensive selection of electric pianos.

korg-havian-30-digital-piano-back-e1428515296226-640x93.jpg



The keyboard features a 5” TFT colour TouchView display. By using touch, you can edit and control parameters of instruments, or just generally control the Havian 30.
The Havian 30 also supports MIDI and MP3 formats, and both formats can be used for recording. The fully-featured sequencer allows you to record MIDI songs, and with a quick hit of the Styles button, you can record your real time performances. When playing MIDI data, things such as lyrics and chords that might be attached will be shown on the display. Everything played can be also easily recorded and saved as an MP3 file for playback.
The USB ports allow players to connect to any external storage device, computer, smartphone or tablet without any need for a dedicated MIDI interface.

Features:
  • Digital Ensemble Piano
  • 88 weighted, European hammer-action keys
  • 128 voices from stereo grand piano, stereo upright piano and drum kits
  • 5” TFT colour TouchView display and straightforward control panel
  • Auto-accompaniment section with a complete style library covering all genres
  • MIDI/MP3 play and record
  • Limiter and 4 band Parametric EQ
  • Rich, powerful 25W stereo speaker system
  • Headphones output
  • USB 2.0 Port
Details on pricing and availability are to come.
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Muse Research Intros Receptor VIP2 Hardware Plugin Host

muse-receptor-vip-2.jpg


Muse Research and Development, makers of the Receptor line of hardware plug-in players, have introduced a new entry-level model, called the VIP2.
The VIP 2 features a 3.3GHz dual-core processor, 8GB of RAM (expandable to 16GB), and built-in compatibility with the PreSonus AudioBox 1818VSL audio interface.

Here are the details:

The new Receptor VIP2 features a dual-core Intel 3.3GHz processor with ‘massive’ amounts of L3 cache, for superior performance when running virtual instruments and effects. The Receptor VIP2 can run demanding plug-ins like Synthogy’s Ivory 2 at the lowest latency settings and still achieve high polyphony.

The VIP2 comes with 8GB of system RAM, expandable up to 16GB. The VIP2 also preserves your RAM thanks to its small memory footprint. Receptors use only 5% of the available system RAM for the OS and host app, compared to 40% used by the system in a typical computer. The result is that the VIP2 preserves over 90% of the installed memory for your musical purposes, letting you successfully manage huge sample libraries when compared to a laptop computer.

The large amount of RAM also lets you load multiple plug-ins into memory for instant access thanks to the “Live Mode” feature found in all new Receptors. This, coupled with the 1TB, 7200RPM hard drive, ensures that the VIP2 gets your data off the drive and through the sound engine at minimal latency.

The Receptor VIP2 has full-size line-level inputs and outputs for connection to mixers, amps, or other audio gear. For improved audio performance, you can connect a PreSonus AudioBox 1818VSL interface. This will give you 8 analog and 8 ADAT digital optical inputs and outputs, as well as S/PDIF stereo I/O for a total of 18 ins and outs. The inputs can accept microphones, guitars, basses, or other keyboards letting your Receptor VIP2 become a central hub for mixing, processing, and generating all your sounds.

With over $900 of virtual sounds and effects, the VIP2 provides hundreds of pianos, synths, organs and acoustic instrument presets to choose from.

Pricing and Availability:

The Receptor VIP2 will be shipping in early April with a US MAP price of $1699 without the PreSonus interface, or $2099 including the PreSonus interface. Options include a 256GB, 512GB, or 1TB Solid State Drives, as well as an additional 8GB of RAM to increase the system RAM to 16GB.




HTH
:hat:
 
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